انواع روغن کمپرسور

۴۶ بازديد
اکثر کارخانه‌ها و تأسیسات تولیدی از سیستم‌های گاز فشرده برای کاربردهای مختلف استفاده می‌کنند، و روشن نگه داشتن این کمپرسورهای هوا برای فعال نگه داشتن کل عملیات بسیار مهم است. تقریباً همه کمپرسورها به نوعی روان کننده برای خنک کردن، آب بندی یا روانکاری اجزای داخلی نیاز دارند. روغن کاری مناسب تضمین می کند که تجهیزات شما به کار خود ادامه می دهند و کارخانه از خرابی و تعمیرات پرهزینه جلوگیری می کند. روغن کاری مناسب همچنین به کمپرسورها کمک می کند خنک تر کار کنند و انرژی الکتریکی کمتری مصرف کنند. ساده است: کاهش اصطکاک = کاهش گرما = کاهش مصرف انرژی. سیستم‌های هوای فشرده در اکثر کارخانه‌های تولیدی، اکثریت برق مورد نیاز روزانه را مصرف می‌کنند، بنابراین اگر به دنبال یک پروژه بهبود مستمر هستید، کاهش هزینه‌های انرژی از طریق روش‌های روان‌کننده بهتر یک برنده مطمئن است.


انتخاب روغن کمپرسور مناسب

نیازهای روغن کاری بر اساس نوع کمپرسور، محیطی که در آن استفاده می شود و نوع گازی که فشرده می شود، به طور قابل توجهی متفاوت است. روان کننده نقش مهمی در آب بندی، جلوگیری از خوردگی، جلوگیری از سایش و محافظت از قطعات فلزی داخلی دارد. LE روان کننده های مناسبی برای اکثر انواع کمپرسور دارد، خواه کمپرسورهای گریز از مرکز، کمپرسورهای رفت و برگشتی، کمپرسورهای پیچی دوار، کمپرسورهای پره دوار یا کمپرسورهای اسکرو خشک باشند.

هنگامی که به دنبال روان کننده کمپرسور هوا هستید، ابتدا به الزامات ویسکوزیته توجه کنید. پس از مشخص شدن الزامات ویسکوزیته، به دنبال روان کننده ای باشید که مزایای زیر را ارائه دهد.

  • حفاظت عالی در برابر زنگ زدگی و خوردگی
  • پایداری اکسیداسیون بالا برای حفظ ویسکوزیته آن و ارائه عمر طولانی
  • بدون کف
  • خاصیت انجماد پذیری برای ریختن آب
  • قابلیت فیلتر شدن بدون کاهش مصرف مواد افزودنی روان کننده

وقتی صحبت از مشخصات عملیات شلی می شود به سمت پایین لوله نکنید. در عوض، به دنبال روان‌کننده‌هایی باشید که فراتر از مشخصات هستند. با انجام این کار، به تجهیزات کمپرسور هوای خود کمک می‌کنید دوام بیشتری داشته باشند و کارآمدتر شوند.

روغن کمپرسور رفت و برگشتی و روتاری

روغن توربین / کمپرسور R & O Monolec یک روغن همه کاره و سنگین است که برای افزایش عمر تجهیزات کمپرسور با مبارزه با اثرات دماهای بالا، آب، آلاینده ها و بارهای سنگین که سایش را تسریع می کنند طراحی شده است. موجود در هفت درجه ویسکوزیته مختلف، برای استفاده در انواع کمپرسورهای هوا و سیستم های گردش روغن بسیار مناسب است. این روغن با ماندگاری طولانی، بدون کف و با کیفیت توربین، با اطمینان از اینکه تجهیزات شما در مواقع مورد نیاز کار می کنند، چه به طور متناوب یا مداوم، آرامش خاطر را فراهم می کند. با مقاومت برتر خود در برابر حرارت، اکسیداسیون و رطوبت، کمپرسور / روغن توربین مونولک R & O به طور قابل توجهی از روغن های کمپرسور هوا و توربین تجاری معمولی بهتر عمل می کند.

کاربردهای معمول: کمپرسورهای هوا، روغن های خطوط هوا، یاتاقان ها، دمنده ها، سیستم های گردشی و پاشش آب، گیربکس ها، توربین های صنعتی، پمپ های خلاء.

درجات ویسکوزیته ISO موجود: 32 (6401)، 46 (6402)، 68 (6403)، 100 (6404)، 150 (6405)، 220 (6406)، 320 (6407)

روغن صنعتی کمپرسور

روغن صنعتی چندمنظوره چند منظوره Multilec حفاظت عالی درازمدت ضد سایش را در انواع کاربردهای کمپرسور فراهم می کند. این روغن سنگین است که برای افزایش عمر تجهیزات با مبارزه با اثرات دماهای بالا، آب، آلاینده ها و بارهای سنگین که سایش را تسریع می کنند، طراحی شده است. این روان کننده چند منظوره که در هفت درجه ویسکوزیته مختلف موجود است، برای استفاده در انواع کمپرسورهای هوا، هیدرولیک، سیستم های گردش روغن، توربین های صنعتی و کاربردهای صنعتی و دنده ای R&O مناسب است.

کاربردهای معمولی: کمپرسورهای هوا، روغن‌های خطوط هوا، یاتاقان‌ها، دمنده‌ها، سیستم‌های گردشی و پاشش آب، جرثقیل‌ها، گیربکس‌ها، هیدرولیک، توربین‌های صنعتی، پمپ‌های خلاء

درجات ویسکوزیته ISO موجود: 32 (6801)، 46 (6802)، 68 (6803)، 100 (6804)، 150 (6805)، 220 (6806)، 320 (6807)

روغن صنعتی مونولک سین

روغن صنعتی مونولک سین برای افزایش عمر تجهیزات با دماهای بالا، مصرف و بارهایی که سایش کمپرسورها را تسریع می کنند، طراحی شده است. این یک روان کننده مصنوعی همه کاره است که نیازهای گیربکس ها، کمپرسورهای هوا، پمپ های خلاء، سیستم های هیدرولیک و یاتاقان های آسیاب رول است که در صنایع نساجی، پلاستیک، لاستیک و کاغذ پیدا می شود را می کند یا از آن فراتر می برد. رود. این محصول با روغن پایه 100 درصد مصنوعی با ویسکوزیته بالا و یک بسته افزودنی ویژه برای توسعه کاربردهایی که در دماهای شدید اجرا می شوند، فرموله شده است. بسته افزودنی پایداری پایداری و مقاومت در برابر زنگ زدگی و اسیدیته و همچنین مقاومت در برابر افزایش فشار و دما راایش می کند. یک سرکوب کننده کف بسته را کامل می کند. فرمولاسیون روغن پایه و افزودنی به طور هم افزایی برای کاهش سایش، افزایش فواصل روغن روغن کار می کند.مصرف روغن را کاهش می دهد و رسوبات و تشکیل لجن را عملاً از بین می برد، در حالی که سازگاری عالی با آب بندی ها را فراهم می کند.

کاربردهای معمولی: کمپرسورهای هوا (رفت و برگشتی و چرخشی)، یاتاقان‌ها (روغن‌کاری شده)، زنجیر (شامل زنجیر خشک‌کن)، گیربکس، سیستم‌های هیدرولیک، پمپ‌های خلاء، چرخ‌دنده‌های کرمی (فقط 9460). همچنین برای استفاده به عنوان: روغن گردشی، روغن دنده AGMA R & O مناسب است.

درجات ویسکوزیته ISO موجود: 32 (9032)، 46 (9046)، 68 (9068)، 100 (9100)، 150 (9150)، 220 (9220)، 320 (9320)، 460 (9460)

روغن کمپرسور گریز از مرکز

توریبین Endure™ (6481-6482) دارای ترکیبی منحصربفرد به فرد از روغن های پایه بسیار زیبا شده و فناوری افزودنی اختصاصی است. این روغن با کیفیت توربین را می توان در کاربردهای کمپرسور گریز از مرکز نیز استفاده کرد. فرمول پیشرفته آن پایداری عالی اکسیداتیو و حرارتی را می کند و در عین حال از تشکیل لاک و لجن روی سطح بحرانی جلوگیری می کند. Endur Turbine Oil عملکرد طولانی مدت و بدون مشکل را در کمپرسورهای سانتریفیوژ تضمین می کند، خاموشی برنامه ریزی نشده را به حداقل می رساند و زمان کار را به من می رساند.

ویژگی های مفید

  • برای عملکرد طولانی مدت، پایداری اکسیداتیو و حرارتی عالی را نشان می دهد
  • از تشکیل لاک، لجن و رسوب جلوگیری می کند
  • خواص آزادسازی هوای عالی را نشان می دهد و کف را سرکوب می کند
  • محافظت فوق العاده ای در برابر زنگ زدگی، خوردگی و ضد سایش ارائه می دهد
  • به راحتی از آب جدا می شود
  • برای مدت طولانی روغن قابل فیلتر است

کاربردهای معمول: توربین های احتراق گاز، توربین های سیکل ترکیبی، کمپرسورهای گریز از مرکز

درجات ویسکوزیته ISO موجود: 32 (6481)، 46 (6482)

روغن کمپرسور گریز از مرکز Monolec® (6260)

یک روغن کمپرسور با کیفیت بالا که به طور خاص برای استفاده در کمپرسورهای هوای گریز از مرکز طراحی شده است. فرموله شده با پایه های پارافینیک بسیار تصفیه شده و ترکیب شده با مواد افزودنی که محافظت عالی در برابر خوردگی، پایداری حرارتی عالی، جداسازی آب خوب، عملکرد ضد کف و مقاومت در برابر اکسیداسیون را ارائه می دهند.

کاربردهای معمولی: این محصول برای نیازهای روغن روان کننده برای کمپرسورهای گریز از مرکز Ingersoll Rand Centac فرموله شده است. به این ترتیب، برای استفاده در کمپرسورهای سانتریفیوژ ساخته شده توسط سایر سازندگانی که روان کننده روغن معدنی R&O با ویسکوزیته ممتاز ISO 32 را مشخص می کنند نیز قابل قبول است. برای استفاده در واحدهای Ingersoll-Rand X-FLO، OCV/3CH، 6 CM، یا 1CD 13 (NXP13 قابل حمل) مناسب نیست.
ترجمه شده از : lelubricants
مقاله : https://www.lelubricants.com/lubricants/compressor-lubricants
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.